24.8.13

Kruche ciasto z pianką i owocami

Przepis na to ciasto krąży po internecie i chyba nie ma bloga na którym by jeszcze nie zawitał.
Trzymałam go długo w zeszycie, aż wreszcie wybieraliśmy się do rodziny i zrobiłam...
 

 
Hm... Szczerze mówiąc - po tylu zachwytach - myślałam, że ta pianka to będzie jakieś nie wiadomo co, a to tylko taki słodki ulepek - coś między ptasim mleczkiem, a kolorowymi piankami.


 
Oczywiście - nie zrozumcie mnie źle - ciasto jest pyszne: dwie kruche warstwy, a pomiędzy nimi kwaskowe owoce i słodka pianka.
Po prostu spodziewałam się czegoś więcej.


 
W stosunku do oryginalnego przepisu zmniejszyłam znacząco ilość cukru. Do tego zamieniłam owoce na jeżyny. Wprowadziłam tez kilka innych zmian.
Użyłam standardowej blachy do ciasta i chyba była za duża, bo wyszło dość płaskie. Z drugiej strony - całkiem mi to odpowiada.
Podaję po moich modyfikacjach.


 
Kruche ciasto z owocami i pianką
(na standardową prostokątna formę)
Ciasto:
- 400g mąki pszennej (2 i pół szkl.)
- kostka masła (250g),
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
 - łyżka cukru pudru,
- 5 żółtek
 
Pianka:
- 5 białek,
- ok. 100g cukru (pół szkl.)
- 2 op. budyniu waniliowego (proszek),
- 100 ml oleju
 
Dodatkowo:
- do pół kg owoców (dałam mniej) - jeśli są zamrożone, nie rozmrażać
 
 
 
Z podanych składników na ciasto szybko zagnieść kruche ciasto.
Podzielić na dwie części - jedną nieznacznie mniejszą od drugiej.
Obie zawinąć w folię spożywczą i chłodzić (najlepiej w zamrażalniku)
Większą część zetrzeć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Podpiekać około 15 min. w temp. 190 st. C.
Przestudzić.
 
Ubić białka na sztywna pianę, pod koniec stopniowo dodawać cukier.
Powoli wsypać proszek budyniowy i cienką strużką wlewać olej (wciąż miksując).
 
Na podpieczony spód wyłożyć pianę, powciskać w nią owoce, zetrzeć resztę ciasta tarka o dużych oczkach).
Piec około 30-40 min. w temp. 190 st. C.
 



Czy i u Was już to ciasto było?

9 komentarzy:

  1. To prawda, ciasto znane, ale zawsze fajnie jak do grona zadowolonych dołącza kolejna osoba! Bardzo lubię to ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to ciasto ♥ ale daję 3 budynie bo dwa to jednak za mało :) No i lepiej wypada jak da się mix owoców np. maliny i jagody lub maliny z jeżynami :)
    Uzależniona jestem od tego wypieku, szybkie i proste. Idealne na każdą okazję i za każdym razem robi furorę, choć to taki zwyklak ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smaczne bardzo, ale ja już go chyba nie powtórzę...
      Taka jest siła rozczarowania - po tylu zachwytach liczyłam, że mi ta pianka tyłek rozerwie z radości, a tu taki zwykły smak... Pyszny, ale zwykły :D

      Usuń
  3. Niet, nie dla mnie takie nic w sumie.. Mnie to nie zachwyca..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nie kusi Cię, żeby spróbować pianki wychwalanej na każdym blogu? Mnie kusiło :D

      Usuń
  4. kruche ciasto z proszkiem do pieczenia - bez nadzieja...........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nigdy w życiu nie widziałam przepisu na kruche ciasto bez proszku. Zresztą nie robi mi to żadnej różnicy, bo proszek nie jest na tyle drogi, żeby trzeba było na nim oszczędzać...

      A jeśli się już czepiamy, drogi Anonimie, to "beznadzieja" jako (niezbyt poprawny) skrót od "beznadziejnie" piszemy łącznie...

      Usuń
  5. Sezon na truskawki rozpoczety, wiec trzeba wyprobowac, mam nadzieje, ze mi wyjdzie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każdemu wychodzi... :) To znane i proste ciasto ;)

      Usuń