13.8.13

Chleb z papryką

Wiele razy już pisałam, że uwielbiam nowe przepisy na chleb - także paprykowemu się nie oparłam.
 

 
Wprawdzie w oryginalnym przepisie była czerwona papryka, ale akurat takiej nie miałam... Na smak samego chleba, to bardzo nie wpływa, ale kiedy się trafi kęs z papryką - jest różnica.
Sama następnym razem na pewno użyje czerwonej.
 
Bo będzie następny raz!


 
Jest to wprawdzie chleb z białej mąki, ale czasem można. Pięknie wyrasta.
Bez zakwasu - na drożdżach. Nie mam z tym problemu i nawet wolę.
Miąższ jest mięciutki, a skórka twarda i chrupiąca.
Ideał.
Nie tylko dla wielbicieli papryki!


 
Chleb z papryką
(na jedną keksówkę)
- 1 papryka (najlepiej czerwona),
- 600g mąki pszennej (lekko ponad 3 i pół szkl.)
- półtora op. suchuch drożdży (ok. 10g),
- łyżeczka cukru,
- płaska łyżeczka soli,
- 4 łyżki oleju
 
Mąkę wsypujemy do miski, robimy dołek, wsypujemy do niego drożdże i cukier. Wlewamy w niego trochę ciepłej wody i odstawiamy na kilka minut.
Dodajemy sól, wlewamy szklankę (250ml) ciepłej wody, olej i dokładnie wyrabiamy.
Odstawiamy do wyrośnięcia - pod przykryciem, w ciepłe miejsce.
 
Umyte papryki oczyszczamy z pestek i kroimy w kostkę.
Dodajemy do ciasta, zagniatamy.
 
Ciasto przekładamy do keksówki (najlepiej silikonowej lub wysmarowanej tłuszczem), odstawiamy do wyrośnięcia na około pół godz.
Chleb pieczemy 45 - 50 mim. w temp. 180 st. C.



4 komentarze:

  1. Oj, dawno nie piekłam chleba. Ostatnio znalazłam przepis na chleb z cukinią. Może wypróbuję! Zainspirowałaś mnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany...to coś dla mnie..muszę kiedy zrobic..

    OdpowiedzUsuń