27.9.13

Pełnoziarniste bułki z czekoladą

Przepis na takie bułki podpatrzyłam na Moich Wypiekach. Zainspirowałam się nim. Ale - po pierwsze - nie miałam specjalnych foremek do pieczenia tych bułeczek i - po drugie - chciałam zdrowiej.
Dlatego mąkę zwykłą zastąpiłam pełnoziarnistą, zmniejszyłam znacząco ilość cukru i powstały grahamki z czekoladą.
Idealne na zdrowe drugie śniadanie. Na pierwsze też.
Najlepsze pierwszego dnia - później wysychają.
 

 
Pełnoziarniste bułki z czekoladą
(4 szt.)
- 250g mąki pszennej pełnoziarnistej (półtora szkl.)
- 2 łyżki masła,
 - szczypta soli,
- łyżka cukru,
 - pół op. suchych drożdży (ok 4-5 g),
- 2 jajka,
- 3 łyżki mleka,
- 3-4 rządki gorzkiej czekolady
 
Mąkę przesiać, wymieszać z solą, cukrem, drożdżami. Dodać masło, jajka i ciepłe mleko. 
Wyrobić - należy to robić nieco dłużej niż przy zwykłej mące.
Zostawić w cieple do podrośnięcia (moje nie wyrosły prawie wcale).
Podzielić na 4 części, do każdej włożyć po rządku czekolady, zlepić i uformować bułeczki.
Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piec w temp. 200 st. C przez ok. 15 min.


5 komentarzy:

  1. mmmm z czekoladą, a przy tym takie zdrowe! super :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie wymyślne cudeńka :D niezłe!

    OdpowiedzUsuń
  3. dobry pomysł!! i to nadzienie <3 takie bułeczki to bym chętnie zrobiła i zjadła do szklanki mleka czy kakaa :)

    OdpowiedzUsuń