31.5.12

Pierogi z serem

Podobno istnieją ludzie, którzy nie lubią pierogów na słodko. Trudno mi w to uwierzyć, bo dla mnie żadne inne mogą nie istnieć... Nigdy jeszcze nie jadłam ruskich, takie z mięsem czy kapustą i grzybami mogą być raz w roku, ale z serem... Ooooo - za tymi z serem mogłabym przepaść!
Uczę się ograniczać w celach zmniejszenia swej objętości, więc obecnie jem na obiad kilka, a nie pełną miskę jak kiedyś, ale zadośćuczyniam sobie myślą, że mam zamrożony zapas w razie "w" :)


Z porcji, którą podaje wyszło mi na dwa obiady dla pary (= jedna odchudzająca się i jeden chłop po robocie) - łącznie 52 szt. z czego 8 to były podwójne "słoneczka", a nie typowe pierożki.


Potrzeba:
- 4 szkl. mąki (+ trochę do podsypywania),
- niecała szkl. ciepłej wody,
- 1 jajko.

- 500 g białego sera,
-  żółtko,
- pół szkl. cukru pudru,
- kilka kropli ekstraktu waniliowego.

Mąkę z wodą i jajkiem wyrabiamy na gładkie, elastyczne ciasto (podsypując w razie potrzeby).
Składniki na mase serową dokładnie mieszamy.

Ciasto cienko rozwałkowujemy, wykrawamy szklanką koła, na każde nakładamy łyżeczkę farszu. Szybko, mocno, dokładnie zlepiamy każdego pierożka (mi Mały płakał, zostawiłam na dłuższą chwilę i później nie chciały mi się lepić...).
Układamy na podłożu posypanym mąką, obok, a nie na sobie, bo się posklejają!

Gotujemy wodę z odrobiną soli i oliwy.
Na wrzątek wrzucamy pierogi, gotujemy około 10-15 min. od momentu wypłynięcia (aż ciasto będzie miękkie - trzeba próbować).

Przed podaniem można lekko polać roztopionym masłem.








Jak mrozić pierogi?
Przed gotowaniem (!) ułożyć na desce/tacce posypanej mąką (obok siebie - nie mogą na siebie nachodzić!), włożyć do zamrażarki na 2 - 3 godz. Po tym czasie - gdy już każdy pieróg będzie zamrożony wrzucić je do jednego wspólnego woreczka / pudełka.
Gotować bez rozmrażania.


6 komentarzy:

  1. Ja za tymi z serem nigdy nie przepadałam. Za to moje mama może je jeść na okrągło;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zawsze się robiło z serem... Baaardzo sporadycznie z mięsem...

      Usuń
  2. Jak można nie przepadać za pierożkami z twarogiem, ja je uwielbiam, do tego jeszcze śmietana z odrobiną cukru, po prostu pycha, ja dodaję twarożek Pilos z Lidla, jest super.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierogi są wyśmienite,zrobiłam z połowy porcji i wyszło mi ich 30.Nie za bardzo podzieliłam ser i te pierwsze miały go mniej jak te końcowe :))

    OdpowiedzUsuń