22.2.12

Ciasto marchewkowe z kremem

Porzucam pomysł przenoszenia tu notek z bloga kosmetycznego, bo sprawdziłam i stwierdziłam, że każdy z tamtych przepisów prędzej niż później wykorzystam jeszcze raz, więc okazja do nowszysch zdjęć i nowych notek będzie :)

Dziś ciasto z folderu ze zdjęciami, czekające na publikację już niemal pół roku.
Nadrabiam!

To pierwsze ciasto, którym uraczyłam Tomka, który uparcie nie wierzył, że cos takiego może istnieć i smakować. Chyba jednak smakowało, bo został :)

Uwielbiamy je!
Pamiętam, gdy piekłam je po raz pierwszy w życiu, mama powiedziała, że "Tego nikt nie będzie jadł". Upiekłam więc z połowy porcji w keksówce i gdy dotarłam do niego ponownie znalazłam ostatni malusi kawałeczek...


Baaardzo wilgotne, lekko cynamonowe ciasto, słodki krem - dla wielu "zapychacz", ale dla nas cudo :)
Chociaż przyznam, że zawsze robiąc je tak się nawpycham resztek z miski, że już później nie mam siły próbować :)


Składniki na ciasto:
- 2 szkl. startej marchewki,
1 i 1/4 szkl. cukru,
- szkl. mąki pszennej,
- pół szkl. oleju,
- 4 jajka,
pół łyżki sody oczyszczonej, pół łyżki cynamonu, - pół łyżeczki proszku do pieczenia.

Składniki na masę:
- 2 szkl. mleka,
- 1 opakowanie cukru waniliowego (16 g),
- 1/4 szkl. cukru,
- 6-7 łyżek mąki krupczatki,
- 200 g masła/margaryny.


Jajka zmiksować z cukrem. Dodać mąkę + sodę + cynamon + proszek do pieczenia (wymieszane razem). Zmiksować. Wlać olej, wrzucić marchewkę, wymieszać łychą.
Ciasto wylać do blaszki 25x40 cm.
Piec 40 min. w 180 stopniach C.

Masa:
Mleko zagotować z cukrem i cukrem waniliowym, mieszając.
Dodawać powoli mąkę, ciągle energicznie mieszając, żeby nie powstały grudki.
Zmiksować masło i dodawać do niego porcjami ten powyższy wystudzony budyń, żeby powstał krem...

Ostatki:
Ostudzone ciasto przekroić wzdłuż, przełożyć masą.



Polecam!

5 komentarzy:

  1. kocham marchewkowe! znam jedno dietetyczne, które rośnie niskie, ale smakuje zupełnie jak nie dietetyczne :) a jedno mam taaaakie mega z magiczną polewą! i to marchewkowe jest właśnie mojego T. ulubione ;)
    Bianka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Podzielisz się przepisami...?:)
    Chyba powinnam poprosić o to dietetyczne, ale ta magiczna polewa nawet bardziej mnie ciekawi :D

    OdpowiedzUsuń
  3. podeślę Ci na fb ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. cukru więcej niż mąki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież są jeszcze 2 szkl. marchewki...

      Można cukru dać mniej - ja daje mniej niż szkl., ale wiem, że są osoby lubiące bardzo bardzo słodkie ciasta, więc podałam jak w oryginale...

      Usuń