8.3.14

Piernikowe naleśniki z serkiem i bakaliami

Smak pierników, to mój ulubiony - nie tylko zimą...
 
Dlatego, gdy tylko usłyszałam o piernikowych naleśnikach, wiedziałam, że w końcu je zrobię...
 
I są!
Myślę, że dla piernikowych maniaków nie potrzeba nawet słów zachęty...
 
Swoje nadziałam twarożkiem z bakaliami, ale można równie dobrze użyć nutelli czy dżemu.
 

 
Piernikowe naleśniki z serkiem i bakaliami
(6-7 dużych szt.)
- 1.5 szkl. mąki krupczatki,
- 1 jajko,
- 2 łyżki miodu,
- 1.5 łyżeczki przyprawy do piernika,
 - 1,5 łyżeczki kakao,
- 1/2 szkl. mleka,
- 1/2 szkl. wody,
 - 250 g twarogu,
- orzechy,
- rodzynki
 
Mąkę wymieszać z 1 łyżeczką przyprawy do piernika i kakao.
Jajko roztrzepać, wlewać naprzemiennie porcje wody z mlekiem i mąki - miksować na gładkie ciasto.
Gdyby było za gęste - dolać mleka... Moje stanowczo nie było, więc odstawiłam na kilka minut (mąka pęcznieje, ciasto gęstnieje).
 
Twaróg zmielić, wymieszać z miodem, bakaliami i resztą przyprawy do piernika.
 
Patelnie lekko wysmarować olejem i mocno rozgrzać.
Wylewać porcje ciasta i smażyć z obu stron.
Na naleśniki nakładać twaróg, zwijać.
 



3 komentarze: