4.12.13

Bułeczki kokosowe

Ostatnimi czasy Majlord na każde pytanie "Co mam upiec?" odpowiada "Sernik" i później jest zły, że ZNOWU nie ma sernika i ZNOWU jakieś wynalazki, więc ostentacyjnie innych wypieków nie je...
Z tymi bułeczkami było inaczej i poszły dosłownie w półtora dnia...
Mignęło mi tylko parę razy jak wędrował z kuchni na kanapę z talerzem wypełnionym bułeczkami - i tyle je widziałam...
 

Były mięciutkie, słodkie i mooooocno kokosowe - czego chcieć więcej?



Oryginalny przepis znalazłam tutaj, ale lekko go zmieniłam - część mąki zastąpiłam pełnoziarnistą, dałam mniej cukru i użyłam zwykłego mleka zamiast słodzonego (za słodkie na nasz gust).
Bułeczek nie wywijałam fantazyjnie, tylko zwinęła w ślimaczki - wyszło dużo prościej i szybciej, a tak samo smacznie... :)



Bułeczki kokosowe
(ok. 20 szt.)
Ciasto:
- 3 szkl. mąki pszennej + 1/2 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej (łącznie ok. 600g),
- 2 op. suchych drożdży (14g),
- 1 szkl. letniego mleka (250ml),
- 2 jajka,
- 100g roztopionego masła,
- 3 łyżki cukru,
- szczypta soli
 
Nadzienie:
- 400 ml mleka,
- 3-4 łyżki cukru,
- 1 i 1/2 szkl. wiórków kokosowych,
- 2 i 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
 
Mąkę wymieszać z drożdżami, dodać mleko, rozbełtane jajka, cukier i sól. Wyrobić, pod koniec wlewając tłuszcz.
Zostawić w ciepłym miejscu, pod przykryciem, do wyrośnięcia.
 
W międzyczasie przygotować nadzienie:
Mleko zmiksować z mąką ziemniaczaną i cukrem, chwilę gotować (aż zgęstnieje, jak budyń) - należy je w tym czasie mieszać.
Dodać wiórki, wymieszać, wystudzić.
 
Ciasto rozwałkować (podsypując mąką, bo pewnie będzie się lepić) na spory prostokąt, rozsmarować na nim nadzienie.
Zwinąć w rulon, kroić około 1.5-2cm plastry.
Ułożyć na blaszce, zostawić do podrośnięcia.
Piec 20 min. w temp. 180 st. C.
 
Ja swoje przed pieczeniem posypałam jeszcze cukrem cynamonowym, ale nie jest to konieczne... :)
 
Studzić na kratce.



8 komentarzy:

  1. hehe serniki to i ja mogłabym jeść na okrągło :) ale nic a nic nie dziwię się, że bułeczki szybko zniknęły :)

    OdpowiedzUsuń
  2. serniki średnio lubię:P ale takie chętnie bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat te bułeczki z sernikiem nie maja nic wspólnego ;)

      Usuń
  3. ach Ci faceci jak się na coś uprą:)

    OdpowiedzUsuń