19.9.12

Domowa pizza na cienkim cieście

W dni "wyjazdowe", kiedy wracamy późno do domu i o gotowaniu się po prostu myśleć nie chce czasem zamawiamy pizze...
Gdy mam dużo czasu i trochę resztek w lodówce - robię własną.

 Tylkokasia pytała ostatnio czy będzie na blogu coś poza słodkościami.
Będzie... czasem ;)
Zacznę od tego prostego dania.

Przepis podpatrzyłam w tv... Musiałam dość zmodyfikować, bo tam ktoś robił ją dla kilku osobowej rodziny, a nas tylko troje (z czego jedno bardzo małe...)
Z podanego przepisu robię pizze wielkości zwykłej blachy od ciasta - wtedy spód jest cienki.
Jeśli preferujecie gruby zróbcie mniejszą pizze lub podwójcie ilość składników.


Domowa pizza na cienkim cieście
Ciasto:
- 1,5 szkl. mąki,
- 1/2 szkl. ciepłej wody,
- pół op. suchych drożdży,
- pół łyżeczki cukru,
- duża szczypta soli,
- 2 łyżki oliwy (zazwyczaj nie mam, więc daję olej)

Dodatki:
- koncentrat pomidorowy,
- pokrojona w kostkę i podsmażona kiełbasa,
- szynka w plastrach,
- kawałki piersi kurczaka,
- ser żółty/ mozzarella/ ser pleśniowy,
- oliwki,
- pomidory,
- pieczarki,
- podsmażona cebulka,
- papryka
... ogólnie: na co tylko macie ochotę i/lub co zalega w lodówce :)

Ciasto:
Suche składniki wymieszać w misce. Wlać oliwę i ciepłą wodę, wyrobić.
(Ja najpierw wyrabiam w misce, a gdy składniki się dobrze połączą przekładam na blat posypany mąką i chwilę wyrabiam na nim...).
Zostawić do wyrośnięcia - około 2 godz.
Ponownie wyrobić na blacie.
Rozwałkować, wyłożyć ciastem blachę.

Ciasto posmarować koncentratem (dobrze jeśli jest wymieszany z ziołami prowansalskimi, oregano i przeciśniętym przez praskę czosnkiem).
Ułożyć pokrojone dodatki: mięso, wędliny czy kiełbasę podsmażone, pieczarki odparowane z wody, ser starty na tartce lub pokrojony w plastry - na końcu.

Piec przez około 20-25 min. w 180 st. C.



Musicie pamiętać, że duża ilość dodatków sprawi, że ciasto będzie się bardzo łamać...
Ale czy potraficie sobie odmówić i zrobić ją zupełnie płaską?


13 komentarzy:

  1. mmm takie pyszności o tej godzinie...jak możesz? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Ci dobra kobieto za przepis :) Na pewno wypróbuję :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. ooooooooooooooh mniam mniam 21:30 aaaaa xd

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham pizzę na cienki cieście. Na pewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie gardzę też tą na grubym :P
      Za to uwielbiam pałaszować te grube "boczki" :)

      Usuń
  5. Widać, że kiełbaska nie polska, toteż i pieczarki angielskie. Moje bystre oko zauważyło :D ahhaah
    Ej zrobie se takie, tylko u mnie na gadce zazwyczaj się kończy - jakoś nigdy nie potrafię znaleźć czasu :D

    Ale mówiłam Ci, że foremki serduszkowe już używałam? Są spoko, aczkolwiek chyba pozostanę wierna blaszce, jakoś tak wolę muffiny w papierkach, wiadomo, że lepiej można nimi dzielić i lepiej to wygląda, a tak.. Aczkolwiek te serduszka zostawiam na specjalne okazje - np mojemu na jakąś naszą rocznicę czy chociażby walentynki.
    Aaaa, jak wrócę do pisania na blogu to koniecznie podam przepis na zaaaaaaaaaaaaaaajebiste mufiny !! Bądź przygotowana no i obiecaj, że mój przepis wykorzystasz i upieczesz u siebie, a potem się zgadamy, zrobimy se kawę, i będziemy wpiepszać te muffiny w jednym czasie, w innym zakątku świata :D hahahah

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieczarki tutejsze, ale kiełbasa z polskiego działu :P
      Tylko taką jemy, bo innej Tomek nie zje za nic :P

      Aaaaaa... wiesz, że do serduszkowych foremek też są papierki? Jestem pewne, że widziałam... Jak mi wpadną w oko, to Ci podeślę :P
      Albo zerknij na eay jak chcesz szybciej :)

      Ja mogę Ci obiecać wspólne pieczenie, ale dogadaj to z Michem, bo on lubi mieć inne plany niż mama :P

      Usuń
    2. Mówisz, że trzeba go przekupić ;> hmm.. coś wymyślę!

      ebay - nie moja bajka, nie umiem dam się przemieszczać itp.

      Usuń
  6. Jakie smakołyki,aż sama nabrałam ochotę na pizzę :) Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń